pátek 15. listopadu 2013

The Avery Shaw Experiment- Kelly Oram

autor: Kelly Oram
název v originále: The Avery Shaw Experiment
název v češtině: -
série (orig/cz):  -
díl v sérii: -
nakladatelství: Bluefields
vydánokvěten 2013
počet stran(aj): 278

čteno v angličtině

Anotace (v mém překladu z GR)
Celoživotní nejlepší přítel zlomí Avery srdce, ona se s tím snatí vypořádat jediným způsobem, který umí- vědecky.
Státní veletrh vědy se blíží a Avery se rozhodne použít své zlomené srdce jako téma svého experimentu. Chce nalézt lék, projitím 7 fází utrpení díky sociálním testu, věří, že potom se bude moci přenést přes Aidena Kennedyho a novu se zamilovat. Experiment však nemůže dělat sama. Řešením je Grayson, Aidenův starší bratr. Sexy sukničkář, který kvůli neprojití testu z fyziky má být vyhozen ze školního basketballového týmu. 
S nabídkou dobrého doučování a extra kreditů Avery naverbuje Graysona, jako "svého objektivního pozorovatele". Dostane však mnohem víc, než vůbec doufala. Grayson má vlastní teorii- Avery nepotřebude truchlit, ale žít. A pokud je tu něco, co Grayson Kennedy opravdu umí, je to žít na plno.

Hodnocení
Kelly Oram si mne získala už svými předchozími knihami, díky jednoduché angličtině a humoru, který mi sedl. Byla jsem tedy zvědavá jak na tom bude její nové dílko. Nečekala jsem žádné zázraky, protože hned z anotace je jasné jak vše začne a skončí.

Hned na začátku mne překvapilo označení prolog 1, následovala první kapitola a následně prolog 2. A už mi bylo jasné, že to bude zajímavé. Prolog 1 a první kapitola jsou totiž z pohledu Avery, prolog 2 vypráví Grayson a v dalších kapitolách se ve vyprávění obě hlavní postavy střídají. Což někdy bylo opravdu vtipné. Číst jak se na věc dívá Avery a jak Grayson.

Pokud očekáváte naivní dívčí románek, pak vás to jistě nezklame. Protože přesně takto bych knihu označila. Přesto vás zcela zaručeně pobaví (a některým možná i přinese vědomosti) lekce aplikované fyziky. Aneb Newtonovy zákony v akci na bowlingu. O mnoho komických situací se postará i Grayson, který tlačí Avery do obvyklých situací, které jsou však pro ni něco nemyslitelného (vtipnou sprchovou scénu hned z počátku knihy nepočítám).

Přesto jsem občas měla pocit, že Avery zaškrtím, obzvlášť ve chvílích, kdy neviděla to, co měla před sebou. Na druhou stranu mi byla sympatická v tom asociálním ohledu.
Grayson- no myslím, že tohle jméno si zařadím na seznam oblíbených knižních jmen. :D Sice je vymyšlený, ve všem dokonalý, ale prostě jako osoba stojí za to. Vážně jsem si ho oblíbila, takové sluníčko, co rozzáří ostatním den.
Za zmínku však určitě stojí i vedlejší postavy jako nejlepší Aveřina kamarádka či nejlepší Grayův kamarád.

Jelikož jsem si čtení užila a od začátku do konce jsem se královsky bavila vysloužila si kniha ode mne vysoké hodnocení, i když se nejedná o žádný mistrovský kousek hodný zařazení do povinné četby. Výsledný verdikt tedy 85 %.

zdroj obrázku, anotace: goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.