pátek 11. října 2013

LIEBSTER AWARD - tag

Byla jsem Anne ze zefill.blogspot.com nominovaná do tagu Liebster blog award. A jelikož Anne pokládala zajímavé otázky a celé toto tagování se mi zalíbilo, rozhodla jsem se nominaci přijmout. :)

Pravidla:

- řekněte 10 věcí o sobě
- odpovězte na 10 otázek, které vám položil/a blogger/ka, jíž jste byli nominování
 - vymyslete 10 otázek pro ty, které budete nominovat
 - nominujte 5 bloggerů, kteří mají méně než 200 pravidelných čtenářů
 - informujte bloggery o tom, že jste je nominovali

10 Věcí o mně


  1.  Neumím se učit, nejsem studijní typ a přesto jsem to dotáhla na začátek třeťáku na vysoké. :D Snad to půjde i do úspěšného zbakalářování.
  2. Asi do 5. třídy jsem dělala sportovní gymnastiku. Do dneška to má následky např. ve stylu dělání hvězd, mostů na louce či jiných podivných místech,...
  3. Když jsem byla malinká, chtěla jsem po všech v dosahu, aby mi před spaním povídali pohádku O červeném koťátku, O modrém štěňátku a podobně zbarvených mláďatech. Nejlíp se na to chytal taťka. :)
  4. Asi v osmi nebo devíti letech jsem si nechala rodiči na dobrou noc předčítat Harryho Pottera. Rodiče z něj však na rozdíl ode mne měli divoké sny. 
  5. Miluju muzikály, zejména ty, co hrají v Městském divadle v Brně.
  6. Chtěla bych podniknout cestu kolem světa (v průběhu celého života). A do první země na pořadu dne chci do Arménie.
  7. 12let jsem chodila do ZUŠky na klavír. Ale zkoušela jsem základní rytmus na bicích, základy hry na kytaru a něco málo vyfoukám i na sopránovou flétnu.
  8. Když čtu knihu a je tam dobře popsaná a zajímavá scéna představuji si, jak by se krásně dala udělat ve filmu. Ačkoli třeba jinak vůbec nechci, aby daná kniha byla zfilmovaná.
  9. Stále čekám na dopis z Bradavic a stále nepřichází. 
  10. Nesnáším chyby v knížkách. Asi nejvíce, když neumí autor/překladatel používat zájmeno "svůj", chyby v "mně" a "mě", případně v takových základních věcech jako shoda podmětu s přísudkem a vyjmenovaných slovech. To kolikrát beru do ruky tužku a chyby opravuju.

Otázky a odpovědi

1. Pokud byste měli možnost položit jakémukoliv žijícímu nebo již zesnulému spisovateli/spisovatelce jednu otázku, komu byste ji položili a jak by ta otázka zněla?
Myslím, že by zvítězila paní Rowlingová a otázka: "Proč, sakra?" 

2. Zaujala vás nějaká kniha natolik, že jste se od ní nemohli odtrhnout a četli ji třeba celou noc až do brzkého rána?
Takových bylo nespočetně. Naposledy tuším Indigové kouzlo od Richelle Mead.

3. Kdybyste měli možnost jít s nějakou vaší oblíbenou postavou na procházku nebo třeba na čaj, s kým byste šli?
Tak tady bych byla pro Magnuse z Mortal instruments. On je takový,... no prostě je to Magnus. Při čtení knih na mě působí, že vždycky ví, co chce říct, ačkoli to ostatní nemusí pochopit. Všímá si spousty věcí okolo. Tuším, že bych se s ním nenudila. A takové setkání by bylo rozhodně nezapomenutelné a zajímavé.

4. Pokud byste si šli půjčit knihu do knihovny a ona byla ve velmi bídném stavu, co vás napadne jako první? „To je hrůza, chudák kniha!“ anebo „hm, asi ta kniha bude dobrá, když si ji už půjčilo tolik lidí, že vypadá tak, jak vypadá.“
Když je to kniha, která se objevuje v seznamech povinné četby, tak mě napadne: "Chudák knížka, tady ji asi někdo nemohl překousnout. Nepochybně nad ní dost zuřili."
Když je to jakákoli jiná kniha tak se spíš přikláním k tomu, že je dobrá a jde z ruky do ruky.

5. Řadíte své knihy do knihovničky raději (nebo častěji) podle barev obalů nebo spíše chcete, abyste měli (třeba série) pohromadě?
Skládám je spíš tak, aby se mi jich do knihovničky vešlo, co nejvíce. Ačkoli v poslední době tam je jakási snaha o série pohromadě.

6. Na kterou knihu, která má teprve vyjít, se právě nyní těšíte nejvíc?
Nemůžu se dočkat pokračování série Démonský cyklus. To jsou skvělé knihy. Brett je opravdovým mistrem ve svém oboru. Ale jelikož jsem ještě neměla možnost přečíst si nedávno vyšlý 3. díl. Tak asi v pořadí vede Ohnivé srdce od Richelle Mead. Alespoň prozatím. Těším se na slibované kapitoly z Adrianova pohledu.


7. Podtrháváte si v knihách věty, které vás zaujmou, nebo si píšete poznámky na kraje stránek? Či necháváte knihy nedotčené?

Nepodtrhávám, nevypisuju poznámky na okraj. Když už, tak si dané pasáže zakládám takovými těmi barevnými samolepícími záložkami. A případně si na ně něco poznamenám.

8. Představte si, že přijdete do knihkupectví s jasným cílem koupit si knihu, kterou už dlouho chcete a rozhodli jste se, že právě DNES si ji koupíte. Ale jen co vejdete do dveří, zaujme vás nějaká naprosto jiná kniha. Kterou si koupíte v případě, že máte peníze jen na jednu?
Mám vyzkoušeno, že tu, pro kterou jsem si přišla. Druhou si poznačím a až přijdu domů tak si vyhledám recenze a zjistím si o ní víc.

9. Spousta knih se v dnešní době převádí na filmové plátno - je ale nějaká kniha, kterou byste za žádnou cenu nechtěli vidět jako film, protože (např.) by se filmařům jistě nepovedlo ji natočit správně tak, aby ji vystihli tak skvěle jako knihu?
Jak už jsem psala výš, při čtení si představuji některé scény zfilmované, ačkoli bych jinak knihu nechtěla zfilmovanou vidět, protože určitě by danou scénu nenatočili tak jak si představuju.
Asi nejvíc bych nechtěla vidět filmovou verzi Tetovaného od již zmíněného Petera V. Bretta. Ty knihy jsou dokonalé samy o sobě, na zfilmování by to byl pořádný oříšek a ani v nejmenším, by se jim nepovedlo vystihnout to nejkrásnější, co kniha přináší.

10. Kupujete svým příbuzným, přátelům nebo známým často knihy jako dárek?
No my jsme celkem čtenářská celá rodina. Takže babičky, taťka i mamka často knížky dostávají. A kupodiuvu se mi daří vybrat i knihy, které se jim líbí.
A i ti, kteří nečtou tolik občas nějakou tu knihu obdrží a je s podivem, že mi pak nadšeně píší, že kniha je skvělá.

Otázky pro mnou nominované

  1. Předčítali vám někdy rodiče pohádky, z dětských knížek nebo z oblíbené knížky, kterou jste už třeba sami přečetli?
  2. Když se doslechnete, že kniha, kterou jste četli bude zfilmovaná. Zhlédnete film, abyste si subjektivně zhodnotili, jak se s tím tvůrci poprali?
  3. Když v knize narazíte při čtení na překlep případně hrubku, všimne te si jí vůbec, zanadáváte na korekturu nebo nad tím jen pokrčíte rameny a čtete dál? Dokáže vás při čtení taková chybička rozhodit?
  4. Oblíbíte si při čtení knihy spíše hlavní nebo vedlejší postavy? A jaký postava si vás zaručeně získá?
  5. Čtete/Pokoušíte se číst knihy v jiném jazyce než mateřském, ve kterém nejvíce? 
  6. Existují knihy, které jste četli v mateřštině, ale chtěli byste si je přečíst v originále (to, že daný jazyk neovládáte vůbec nevadí)? O jaké knihy se případně jedná.
  7. Přečtení jaké knihy vás změnilo?
  8. Představte si, že byste se měli rozhodnout, že budete žít v době, místě, světě,... se kterým jste se setkali v nějaké knize. Jakou dobu, místo, svět,..., ze které knihy byste si vybrali a proč?
  9. Teď něco trošku reálnějšího. Zaplňuje se vám knihovnička novými knihami i v dnešní době e-knih? Jak potom případně řešíte nedostatek prostoru v knihovničce?
  10. Jakou knihu jste naposledy dostali, od koho, k jaké příležitosti a už jste ji četli? Vybral ji dárce pro vás dobře?

Mnou nominovaní

2 komentáře:

  1. moc pěkné a zajímavé odpovědi! a ještě jednou díky, že ses zapojila :-) a buď v klidu, když jsi to dotáhla až do třeťáku, tak bakalářku zmákneš taky ;-) náš ročník byl předloni taky vyděšený, ale dali jsme to všichni. navíc jsi tím nejhorším sítem prošla během těch 3 let a teď už by vyhodili jen beznadějné případy, které neřeknou nic a napíší nesmysly, což rozhodně nebude tvůj osud ;-)

    jej, tak to musím souhlasit - ty chyby v knihách mě maximálně vytáčí. nejvíc mě dožrala úžasná série Nebe od Veronicy Rossi, která měla tak otřesné chyby a takové množství, že jsem vážně uvažovala, jestli u toho někdo v nakladatelství neseděl mírně... ehm, mimo z nějakých omamných látek. jinak si to vysvětlit nedovedu... hrozně se tím sráží hodnota knih a děsně mě to štve!

    Tetovaného jsem nečetla, ale mrknu na něj ;-)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak tedy, moc děkuji za nominaci, vážně mě překvapila :)
    Jinak ten fakt s Harry Pottrem mě rozesmál :D

    OdpovědětVymazat

Díky za tvůj komentář.