neděle 29. září 2013

Všechny barvy Země- Beth Revis

autor: Beth Revis
název v originále: Shades of Earth
název v češtině: Všechny barvy Země
série (orig/cz):  Across the Universe/Vesmír
díl v sérii: 3.
nakladatelství: CooBoo
vydáno: březen 2013
počet stran: 382

Anotace
Amy a Syn konečně opustili skličující zdi vesmírné lodi Universum. Jsou připravení začít znovu, vybudovat si nový domov – na Zemi Centauri, planetě, ke které musela Amy plout přes celý vesmír. Ale nová Země není rájem, v který doufala. Jsou tu obrovští pterodaktylové, květiny, jejichž vůně vás paralyzuje, a tajuplné ruiny, které skrývají mnohem více, než se na první pohled zdá. A největší tajemství? Že by na této planetě nebyli sami? A pokud chtějí zůstat, budou muset bojovat!

Pokud jste nečetli předchozí díly upozorňuji, že následující řádky mohou být a spoilerové.

Hodnocení
Závěrečný díl série Vesmír mne v mnohém překvapil. A kupodivu převažovalo překvapení v pozitivním slova smyslu.

Nejprve musím říct, že se mi ohromě líbí obálka, která mi sedí krásně k předchozím dvěma dílů. Ačkoli to není původní americká obálka, ale tvořilo ji CooBoo samo. Musím za sebe říct, že dobrá práce.

Tento díl je oproti předchozím více akční a krvelačnější. Máme tu staré (Amy, Syn,...), staronové (Amyny rodiče) a nové postavy (Chris a další vojáci, lidé ze Země). A z těch starých jsem se nemohla nabažit Syna. Ty jeho myšlenkové pochody a jednání. Ano, to jsem si užívala.

Líbí se mi jak autorka naznačila/popsala rychlost pokroku v technice. Musím přiznat, že mi to připomnělo hodiny dějepisu na gymplu, kdy nám učitel povídal: "Přes tisíc let trvalo člověku, než použil klacek jako zbraň. A pouhých sto let, než vymyslel počítač." Takže mne takový vývoj událostí ve skutečnosti ani moc nepřekvapil.

Ke konci knihy jsem myslela, že se osobně vypravím za Beth a budu po ní požadovat, aby mne přesvědčila, že si ze mne nedělá šoufky. Ale měla štěstí, že mi zbývalo ještě dost stránek a nikam jsem se nevydala. :D

Výsledný verdikt pro závěr Vesmírné série zní 75 %. Krásně se četlo, rozuzlení všech šmodrchanců proběhlo hladce. A konec,... no dle očekávání.

zdroj obrázku, anotace: cooboo.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.