středa 26. června 2013

Loď mezi hvězdami- Beth Revis

autor: Beth Revis
název v originále: Across the Universe
název v češtině: Loď mezi hvězdami
série (orig/cz):  Across the Universe/Vesmír
díl v sérii: 1
nakladatelství: CooBoo
vydáno: srpen 2012
počet stran: 360

Anotace
Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel.
 Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít. A pokud rychle něco nepodnikne, její rodiče budou další na řadě. Proto teď musí co nejrychleji rozluštit skrytá tajemství Universa. Ale na jejím seznamu podezřelých figuruje i jediný člověk, na kterém jí záleží: Syn, budoucí vůdce lodi a láska, která přišla znenadání.

Hodnocení
Tahle série mne oslovila na první pohled svojí obálka. No řekněte není ta obálka prostě k sežrání. Kombinace fialové, modré růžové a hvězdiček. A jen profily osob. No prostě jsem si tuhle obálku zamilovala.

Ze začátku knihy jsem byla přímo nadšená. Zase něco co mi tak trošku souvisí s mým oborem- konzervace lidí zmrazením. Proč ne. A poté romantická linka s ohledem na uzavřené prostředí. Přišlo mi to neskutečné a stále jsem musela přemýšlet, jestli by to tak skutečně mohlo či nemohlo existovat.

Příběh krásně pozvolně plynul, přišlo mi, že se toho zase tolik neseběhlo, ale prostředí už znám dost dobře. Nejvíce se toho tradičně přihodilo v závěru. A co mne trošku zklamalo, že to skončilo tak, jak jsem očekávala. Chtěla jsem nějaký zvrat. I když na druhou stranu, by to asi nebylo ono.

V knize se střídají kapitoly z pohledu Amy a Syna, to se mi zamlouvala. Mohla jsem si tak utvořit lepší obrázek o jejich vnímání světa a jejich způsobu přemýšlení.

Amy ani Syn mi jako vypravěči nevadili. Obě postavy mi víceméně sedly. Sice jsem si občas říkala: "Co to sakra vyvádíš. Ne, nedělej to..." Ale možná právě těmito nerozumnými činy mi byli o to bližší.

Co mne na knize zklamalo a hlavně tedy mrzí u CooBoo, že v knize je hodně překlepů. A celkově mi to dost kazilo dojem.

Sumasumárum nakonec uděluji lodi mezi hvězdami krásných 75 %. Za plynulost příběhu, příjemné seznámení s fungováním lodi a snahou mít všechno promyšlené.

Zdroj obrázku a anotace: cooboo.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.