úterý 7. května 2013

V is for Virgin- Kelly Oram


autor: Kelly Oram
název v originále: V is for Virgin
název v češtině: -
série (orig/cz): -
díl v sérii: -
nakladatelství: Bluefields
vydáno (aj): 2012
počet stran(aj): 360

čteno v aj

Anotace (můj překlad z GD)
Když Val Jensenová dostane kopačky kvůli svému rozhodnutí zůstat pannou do svatby, a video s bouřlivým rozchodem se šíří po YouTube jako virová nákaza, stává se z ní nejnovější internetová senzace.
Po dnech posměchu od svých vrstevníků začíná Val ve škole s kampaní na podporu svého rozhodnutí. Chtěla pouze vyjádřit svůj názor, ale nikdy ani nesnila, že se celý národ zapojí do této diskuze.
Jako by se to, že se stala známou jako "Virgin Val" nebylo dost. Valin už tak dost hektický život se začíná naprosto vymykat kontrole když "bad boy" (to prostě nejde do češtiny smysluplně přeložit :D) Kyle Hamilton, frontman a zpěvák rockové kapely Tralse rozhodne vzít její rozhodnutí jako osobní výzvu.
Jak může dívka zůstat věrná svému slibu, když se Nejvíc sexy žijící muž tohoto roku dělá vše proto, aby ji získal?

Hodnocení
Nejdřív se musím, jak už mám ve zvyku, vyjádřit k obálce. Když jsem ji poprvé viděla byla jsem nadšená z toho jak je přívěsek zakomponován do názvu knihy. Proč je tomu tak jsem se dozvěděla během čtení a o to víc, se mi tato obálka líbí.

Od knihy jsem očekávala prostě jen jednoduchý romantický příběh s lehce vedlejším tématem, které bude jen okrajově nakousnuto, dívky zachovat si věneček do svatby. Co jsem však dostala byl zajímavě zpracovaný příběh, kde bylo hlavním tématem právě rozhodnutí týkající se panenství a abstinence. Řekla bych, že Kelly krásně ukázala na to, že každý má možnost volby a začít sexuální život není jen o tom, že to dělaj všichni tak budu i já a bude to "cool". A to i zapojením jak kladných, neutrálních tak i negativních ohlasů na Valin postoj.

Co mě tak trošku vytáčelo bylo, že hlavní hrdinka byla popsána jako nepřekonatelně krásná holka, která je téměř královnou školy. Na druhou stranu to příběhu dalo trošku jiný nádech. Zpočátku mi byla Val sympatická, ale s postupem času, kdy se stala tak příšerně vytíženou ohledně kampaní atd, už mi začínala lízt na nervy některými svými názory.

Na druhou stranu se tu vyskytují tři slaďoušci Zach, Isaac a Kyle. No řekněme, že Zach je zpočátku pořádný tupec, ale ke konci se ukáže, že vlastně není tak špatný. Za to Isaac, to je takové zlatíčko. A Kyle, no má označení "bad boy" a to přece už mluví samo o sobě, aneb ten si mě získal hned na začátku.

Valiny kamarádky jsou také super Cara, ale hlavně pak Robin.

Pokud začínáte s knihami v angličtině mohu vám tuto vřele doporučit. Jelikož Kelly má takovou krásně jednoduchou angličtinu, že tomu budete určitě rozumět.

Perfektní byl pro mne závěr knihy. Epilog po 4 letech. No sice trošku na hlavu stav téměř všech postav, ale jinak... prostě splnil mé očekávání. Já ráda sladké konce.

Konečný verdikt nakonec zní 85 % a vřelé doporučení k četbě. Příjemná oddechovka, která má možná i něco ke sdělení. :)

zdroj obrázku: goodreads.com

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.