pondělí 25. února 2013

Anna krví oděná- Kendare Blake


autor: Kendare Blake
název v originále: Anna dressed in blood
název v češtině: Anna krví oděná
série (orig/cz): Anna
díl v sérii: 1
nakladatelství: Baronet
vydáno: leden 2013
počet stran: 272

Anotace
Cas Lowood zdědil vzácné poslání: zabíjí mrtvé.
Před ním to dělal jeho otec, dokud nebyl hrůzně zavražděn duchem, kterého měl zabít. Vyzbrojen otcovým tajemným a smrtícím athame, Cas cestuje po zemi se svou čarodějnickou matkou a kocourem, který větří duchy. Společně se vydávají po stopách legend a místního folklóru a snaží se držet krok s mrtvými zabijáky. Otravné věci jako budoucnost neřeší a přátele si drží od těla.
Když přijedou do nového města, aby našli ducha, jemuž místní říkají Anna krví oděná, nečeká Cas nic než obvyklou rutinu: nastěhovat se, vypátrat a zabít. Místo toho ale najde běsnící prokletou dívku, přízrak, s jakým se dosud nesetkal. Stále nosí šaty, které měla na sobě v den své brutální vraždy roku 1958. Tehdy byly bílé, ale teď jsou rudě potřísněné a kape z nich krev. Od své smrti Anna zabíjí každého, kdo se opováží vstoupit do jejího opuštěného viktoriánského domu, kterému kdysi říkala domov. Avšak z nějakého důvodu Casův život ušetří.

Hodnocení
Obálka Anny není špatná. Taková šedivá, s krvavě rudou barvou a tajemným domem v pozadí. A sama postava Anny s nepřirozeně vlajícími vlasy. Prostě má něco do sebe.

Ačkoli je kniha nazvána dle dívky docela mě překvapilo, že hlavním hrdinou je právě Cas, který i celý příběh vypráví. Po přečtení anotace jsem čekala spíše hororovou romanci s nějakou menší nepodstatnou zápletkou. Byla jsem tedy mile překvapena, že kniha má zápletek hned několik, ať už menších či o něco větších. Ačkoli hlavní samozřejmě je dění kolem Anny, ani Cas nepřijde zkrátka.

Možná je to ta nejsvobodomyslnější  matka, která svého náctiletého syna nechává potulovat se po nocích a lovit pozůstatky vrahů, ale přesto nerada slyší, když z pusy vypouštím fekálie.
Cas je uzavřený sedmnáctiletý kluk, který po nocích posílá zlé duchy pryč z našeho světa. V tom ho podporuje je mamka, která je mimo jiné hodná čarodějka.
Na Casovi je mi sympatické, že se stále snaží nad věcmi přemýšlet logicky, ale přesto je vidět, že je to pořád jen sedmnáctiletý kluk.
A to je královnou plesu, která si myslela, že tady bude k ničemu.
Anna je rozhodně zajímavou postavou. To jak se dívá na to, co se jí stalo. Ale určitě bych uvítala i trošku více náhledu do její mysli.
Sympatickými postavami mi byly i Carmel a Thomas. Tak trochu tu vybočují ze svých stereotypů. Když je blíže poznáte jsou jiní, než kam je okolí škatulkuje.
Mezi renomovanými rodinnými domky jsou usazeny domy řezané do špatných úhlů, jimž se odlupují strupy omítky a ohnuté okenice visí z oken, takže vypadají jako poraněné oči.
Příběh je psaný ich-formou z Casova pohledu. Ačkoli je spíše hororového ražení má i své úsměvné chvilky. A po jazykové stránce mi krásně sedl.
Oproti tomu Thomas, který sedí za mnou,  vypadá jako natěšený bígl, který netuší, že ho vezou k veterináři.
Čekala jsem od knihy zcela něco jiného. Ale to, co jsem dostala mě příjemně překvapilo. Ani chvíli jsem se nenudila. Velké plus si získala autorka i zvolením pohledu vyprávění- nebála se psát z pohledu kluka a to se ji tu víc než vyplatilo.
Ano pro lidi slabších povah mohou být některá místa nevhodná ke čtení před spaním či po jídle. Ačkoli jsem hororům nikdy neholdovala myslím, že od Kendary si ještě něco velmi ráda přečtu.

Anna tedy hodnotím hezkými 80 %. Nebylo to špatné, ale k sto procentům tu prostě ještě něco schází. Za přečtení určitě tedy stojí a vřele doporučuji. Určitě ji zhltnete jedním dechem jako já.

zdroj obrázku, anotace: baronet.cz
proloženo citacemi z knihy

2 komentáře:

  1. Určite sa chystám na knižku, tá téma ma láka, duchov ja rada 8P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem pak zvědavá na tvůj ohlas na knihu. :D Protože není duch jako duch. ;)

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.