čtvrtek 10. ledna 2013

Zlatá lilie- Richelle Mead


autor: Richelle Mead
v originále: The Golden Lily
název v češtině: Zlatá lilie
série (orig/cz): Pokrevní pouta/Bloodlines
díl v sérii: 2.
nakladatelství: Domino
vydáno: listopad 2012
počet stran: 328

Anotace
Alchymistka Sydney Sageová slouží jako jakýsi most mezi světem vampýrů a lidí: chrání tajemství prvních a životy druhých. Moc ráda by studovala univerzitu, ale místo toho byla vyslána na snobskou střední školu v Palm Springs. Má tam za úkol střežit morojskou princeznu Jill Dragomirovou před zabijáky, kteří chtějí ve světě Morojů rozpoutat válku.
Všichni ji považují za skvělou alchymistku, dokonce i ti, kteří o ní dříve pochybovali. Nyní však začíná pochybovat ona sama: opravdu jsou všichni vampýři zvrácené stvůry, anebo je to všechno jinak?
Všechno se ještě víc zkomplikuje, když bývalí Strigojové Soňa a Dimitrij zjistí, že právě Sydney by mohla být klíčem k objevení zázračného léku k proměně na Strigoje. A pak Sydney naváže milostný vztah s Braydenem… Má s ním mnoho společného, ale přesto jako by ji stále silněji přitahoval někdo jiný, na koho by kvůli jeho původu neměla ani pomyslet! Co teď? Má se řídit zákony alchymistů, anebo naslouchat hlasu vlastního srdce?

Hodnocení
Knihy v této sérii mají bez debat krásné obálky, jen tady mi tak nějak chybí aspoň na tváři jedné té dívky ta zlatá lilie, která je v názvu. 


Tak nějak jsem čekala, že se celá anotace odehraje tak do asi půlky knížky no. Ona je ale spíš tak nějak obsahem celé knihy. To je možná i trošku škoda. A ubírá to knize na kráse, když se nemáte na co moc těšit. Ale zase na druhou stranu musím nechat Richelle, že zápletku si tam vybrala celkem zajímavou a podařila se.

Na Lilii jsem se těšila hlavně kvůli Adrianovi, takže mě dost mrzelo, že tu nebyl takový jako ve VA nebo v předchozím díle. Přiznávám, pár světlejších chvil bylo. A u některých scén s ním jsem se dobře pobavila.

Zajímavé a svým způsobem vtipné bylo i rande Sydney. Jak ji holky připravovaly a všichni ho prostě museli jít zkontrolovat. Zajímavé je, jak sama Sydney je neustále rozpolcená, co je vlastně dobré a co špatné. Alchymistická moudrost nebo vlastní zkušenost? Jak se zavděčit oběma.

Brayden je prostě úžasná postava. Má divné jméno stejně tak jako je zvláštní on sám. A ten jeho poslední výstup. To jsem myslela, že se potrhám smíchy. 

Doslova jsem si zamilovala ty scény s Jill skládající komplimenty. Ty byly prostě bezchybné. 

Konec je tak očekávaný. Přesto se mi až tak extra nelíbil, no bylo mi líto Adriana. Ale co, ono by to bez toho asi nebylo ono. 

Ačkoli se mi kniha velmi líbila a nádherně se četla (zmíňku o překlepech vynechávám) nakonec získává jen 75 % a to z toho, že mi tam chybí ten pravý Adrian. A ještě nějaké to kouzlo, ale toho se nejspíš dočkám v Indigo spell, na které se už moc těším.

zdroj obrázku a anotace: dominoknihy.cz

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze ;)
    Zlatou lilii okukuji už strašně dlouho, ale pořád sem se k ní nějak nedostala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju.
      No doufám, že se k ní brzy dostaneš, protože rozhodně stojí za přečtení.

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.