pondělí 21. ledna 2013

Vzpomínky na zítřek- Cecelia Ahern


autor: Cecelia Ahern
v originále: The Book of Tomorrow
název v češtině: Vzpomínky na zítřek
série (orig/cz): -
díl v sérii: -
nakladatelství: BB Art
vydáno: listopad 2010
počet stran: 288

Anotace
Tajemství psané v deníku Tamara Goodwynová měla odmalička všechno, čeho se jí zachtělo. Narodila se v bohaté rodině, vyrůstala v honosném sídle s vlastní pláží a její šatník překypoval modely předních světových značek. Mohla si dovolit všechno, co pro jiné dívky zůstává nesplnitelným snem. Odjakživa žila přítomností a příliš ji nezajímalo, co se může stát zítra. 
Náhle však Tamara přichází o otce a její i matčin život se ocitá v troskách. Musí prodat majetek, aby umořily dluhy, a odstěhovat se na venkov, kde pro Tamaru začíná nový život, plný překvapení.


Hodnocení

Tahle obálka mi trošku připomíná  knihu obalenou v balícím papíře s takovou tou samolepkou na napsání jména a předmětu. Prostě takový ten obdélníček, co mívají na nadepsání sešity. Né, že by to nebylo hezké, oceňuji ten nápad a samozřejmě barvu. Jednoduchost se mi líbí, ale až tak moc se mi ke knize nehodí.

Od knihy jsem očekávala docela dost něco jiného, ale s tím co jsem dostala jsem nadmíru spokojená. Děj krásně plynul, občas sice zpočátku trochu skoky v čase, které jsem si musela správně poskládat, ale jinak bez problémů.
Docela nezáživný začátek, přeplněný popisy pocitů ze sebevraždy otce a dopadů jaké to mělo na hlavní hrdinku a matku. Stěhování se k příbuzným na venkov, kde vlastně celý příběh začíná objevením knihy-neknihy v "autobuse plném knih."


Tamara, byla pro mě u Cecilie jako hlavní postava docela překvapením. To víte, většinou jsou hrdinky jejích knih o něco starší než 16-18 let. Příběh tak měl své úžasné kouzlo, když byl vyprávěn z pohledu náctileté. Zvláště bravurně se autorce povedlo popsat měnící se Tamařin styl přemýšlení o životě. 
"Jako zoufalý milenec mi nabízel měsíc a hvězdy, přestože věděl, že mi je nikdy nemůže dát."
Dokonce jsem si tu zamilovala spoustu vedlejších postav sestra Ignatius, Marcus, Weseley (nemohla jsem odolat a pak jsem toto jméno četla jako Veselej :D). 

Ceceliin styl psaní jsem si oblíbila už při čtení Díky za vzpomínky a PS Miluju tě, ke kterým jsem se dostala namátkou v létě před 4 lety. Má osobitý styl. Takové všední příběhy převedené do lehce nadpřirozené roviny. Většinou, i když předvídáte jak se příběh vyvine, vás překvapí nějakými detaily. 
Stejně tak tomu bylo i ve Vzpomínkách na zítřek. A co se mi opravdu líbí je, že její knihy jsou jednodílné. (zatím tedy :D)

Nakonec si tedy i tato kniha našla svou roztomilostí místo v mých myšlenkách a celkově zapůsobila i svými lehce mysteriózními prvky. Suma sumárum 85 %


zdroj obrázku a anotace: goodreads.com
proloženo citátem z knihy

2 komentáře:

  1. Ja som to najprv prečítala ako Weasley 8D to už by bol pre mňa hrdina ryšavý Ron 8D
    Zaujímavá kniha, ešte som na ňu nenarazila, pekná recenzia 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já na poprvé taky, uznávám, ale zdálo se mi to jako podezřelé, že jsou tam jiná písmenka. :)
      Díky

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.