úterý 15. ledna 2013

Fifty Shades Darker- E. L. James

autor: E. L. James
v originále: Fifty Shades Darker
název v češtině: Padesát odstínů temnoty
série (orig/cz): Fifty shades
díl v sérii: 2.
nakladatelství: The Writer's Coffee Shop(čj:XYZ knihy)
vydáno(aj/čj): září 2011/leden 2013
počet stran(aj/čj): 395/656

čteno v angličtině :)

Anotace
Druhý díl erotického románu o temných touhách v každém z nás… Poté co Anastasia Steeleová na vlastní kůži pocítí, jak temná jsou tajemství Christiana Greye, opouští ho. Přese vše, co se mezi nimi stalo, na něj stále nemůže zapomenout. Když jí tedy Christian předloží novou smlouvu, nemůže odolat a vrací se k muži, kterého miluje. Postupně odhaluje všechna tajemství a zjišťuje, že jeho padesát odstínů šedi je temnějších, než si kdy dovedla představit.
A zatímco Christian bojuje se svými démony, Ana musí učinit nejdůležitější rozhodnutí ve svém životě…

Hodnocení
Ach ano obálky téhle série prostě miluju a tuhle zvlášť, ta maska je prostě boží. A jinak jednoduchost a nápaditost obálky je prostě vydařená.


Příjemným překvapením je rozvinutější děj v téhle knize. Představte si máme tu prolog a na konci něco na způsob epilogu ačkoli je to zanořené do kapitoly jen oddělené okrasným dělítkem. A v průběhu tu je i nějaký ten děj, autorka se začala konečně vyžívat v jiné než erotické fantazii. 
Přiznávám, že dějová linka se mi tu přece jen líbí, trochu temna, strachu. No na druhou stranu, vím, že je to "erotický román", ale i tak bych tu vynechala spoustu těch milostných scén. Občas mi už působily jako, že si autorka řekla: "Bylo tam málo sexu, musím tam ještě nějaký nacpat." Prostě takové až násilně přidané to na mě působilo.

Ana se tu rozjela ještě do větší pipky. Promiňte mi to, ale já ji vážně začala nesnášet. Ne a ne nemám ji ráda, působí na mě tak nějak uměle, prozíravě a zkušeně a přitom naivně a neposkvrněně. A ta její vnitřní bohyně je tu prostě pořád, se divím, že mě ještě z ní nekleplo.

Zato se mu tu zalíbil Christian, opravdu díky autorce za hlubší proniknutí do jeho minulosti a osobnosti. Dá se mnohem lépe spousta věcí pochopit. A on díky tomu pak působí tak nějak reálněji.

Přiznávám se, chvílemi už mě to zkrátka nebavilo a chtěla jsem to odložit. Je zvláštní, že u prvního dílu, ve kterém se v porovnání s tímto nic neděje, se mi to nestalo. Přesto konec opět přilákal moji pozornost a touhu po přečtení dalšího a závěrečného dílu.

Nakonec tedy to bylo pro mě slabší než předchozí díl a udílím jen 65 %

zdroj obrázku: goodreads.com
zdroj anotace: xyz-knihy.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.