neděle 30. prosince 2012

Drakie- Sophie Jordan


autor: Sophie Jordan
v originále: Firelight
název v češtině: Drakie
série (orig/cz): Firelight/Drakie
díl v sérii: 1.
nakladatelství: Cooboo
vydáno: srpen 2012
počet stran: 296

Anotace
Jacinda od malička žije s cejchem výjimečnosti a ví, že každý její krok je sledován. Touží ale po svobodě rozhodovat se sama za sebe. Když poruší nejposvátnější zásadu svého druhu, skoro za to zaplatí životem. Zachrání ji krásný cizinec, který byl poslán, aby lovil takové, jako je ona, potomky draků, kteří na sebe dokážou vzít lidskou podobu. Jacindina rodina je nucena uchýlit se do světa smrtelníků, kterému není lehké se přizpůsobit...

Hodnocení
Tahle obálka mě oslovila na první pohled. Vlasy ohnivé barvy a kolem oka jakési šupiny. Ani moc jsem se nekoukala o čem, že kniha má být. Když v těch několika recenzích, které jsem prolítla, před zakoupením knihy měla takové kladné ohlasy.


Žádní upíři, vlkodlaci, andělé ani bájní draci tu nejsou. Ti posledně jmenované neberte ale příliš doslova. Drakiové jsou potomci draků, kteří mohou mít lidskou podobu. A právě tento nápad, originalita (i když člověk měnící se v něco jiného je už tak ohraný :D) se mi na knize líbila.

Zpočátku knihy, jsem si připadala trochu ztracena v tom jak je to tam vše organizováno. Kmen, pravidla, lovci,... Ale brzy jsem se zorientovala.

Trochu ohrané téma dívky utíkající před pravidly, očekáváními a dalšími problémy. Ale docela dobře rozvinuté. Zaujalo, že jsem se téměř nedokázala odpoutat.

Jacinda byla docela příjemná hlavní hrdinka, ačkoli se mi víc zamlouvala její sestra Tamra. Ani nevím proč vlastně. A z chlapeckých postav. Cassian, řekla bych, že ten bude mít ještě nějakou větší roli v pokračováních. Zatím si nejsem tak docela jistá, co si o něm myslet. A Will to je takový drahoušek slaďoušek, nevím proč trošku mi tím svým "nechtěným osudem" připomíná Edwarda z Twilightu.

Ne nemám ráda překlepy v knize. A zase se jich tu pár našlo. Já vím, že to mám ohrané, omlouvám se, ale prostě mě to vždycky naštve. No.

Celkově si tedy první díl Drakijské série vysloužil krásných 90 % a tedy 5*.

zdroj anotace a obrázku: cooboo.cz

2 komentáře:

  1. Obálka je fascinujúca 8)
    Drakov milujem a táto kniha bola naozaj veľmi dobrá 8) teším sa na pokračovanie, ktoré by som už chcela mať v ruke 8P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. no já pokračování už přečtla, máš se na co těšit :D

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.