pondělí 28. května 2012

Tetovaný- Peter V. Brett


autor: Peter V. Brett
název v originále: The Warded Man
název v češtině: Tetovaný
série (orig/cz): Demon cycle/Démonský cyklus
díl v sérii: 1.
nakladatelství: Triton
vydáno: 2010
počet stran: 448


Anotace
Noc co noc přicházejí s tmou jadrnci - démoni, kteří na sebe berou děsivou podobu i podstatu. Planou sžíravou nenávistí k lidstvu, vládnou nadpřirozenou silou a mocí. Po stovky let pozvolna vyhlazují lidské stádo, které se před nimi skrývá za magickými chranami - mocnými symboly, jejichž původ je zahalen tajemstvím a ochrana děsivě křehká. 
 Kdysi bojovali lidé s jadrnci za rovných podmínek a zastavili je. Jenže ty dny jsou dávno pryč. Démoni sílí, zatímco lidí díky každonočním útokům ubývá. Nyní svítá lidstvu naděje. Tři mladí lidé, kteří přežili krutý démonský útok, se odváží o nemožné - vystoupí zpoza křehkého bezpečí chran a riskují vše v zoufalé snaze odhalit tajemství minulosti. Arlen přinese jakoukoli oběť za svobodu. Truchlivá životní pouť ho dovede až za hranice lidské moci. Rojer, zmrzačený démonem, který mu zabil rodiče, hledá útěchu v hudbě - a objevuje, že hudba může být stejně tak útočištěm jako zbraní. Krásná Leesha se stane obratnou léčitelkou, ale lektvary mohou i ublížit… Společně budou čelit noci.

Hodnocení
Tak jak mi zpočátku přišla obálka zajímavá, a pak divná. Nakonec jsem si řekla, že se mi vlastně líbí. Svým způsobem mi napověděla určité věci, které jsem potom celkem očekávala. Ačkoli mi tedy ta osoba na obálce připadá trochu jako v mnišském rouchu, jen s jiným přepásáním, ale to je jen můj pocit.

Pokud očekáváte, že se celá anotace se semele na začátku, a pak se odvíjí další děj. Tak jste na omylu. Ona je anotace svým způsobem stručným obsahem celé knihy. Ano já vím, teď jsem vás asi vyděsila a říkáte si, proč bych tedy knihu měl/a číst. Tak se pojďme na to podívat.

Na začátku knihy mě celkem překvapilo jak mladý je hlavní hrdina Arlen, tedy podle chování a toho jak s ním ostatní zacházeli, a když jsem se konečně dopídila k jeho věku, 11 let, tak jsem se upřímně zděsila. Vážně jsem neměla náladu na to číst celou knihu o nějakém malém jedenáctiletém frackovi. Obzvlášť, když na obálce hlavní hrdina vypadá poněkud starší. Ale jakmile jsem se pročetla dál a přesunula jsem se k Leeshe, která je o pár let starší začínala jsem si říkat, že třeba to nebude tak hrozné s tím mládím. A měla jsem pravdu. Po stručném seznámení s hlavními hrdiny v jejich dětství. Se začaly přeskakovat roky, které nebyly nijak významné a zaměřilo se jen na okolnosti pro osvětlení pozdějších povah hlavních hrdinů.

Díky anotaci jsem stále čekala a přemýšlela nad tím, kdy a jak se ti tři potkají a také mi vrtal hlavou název a obrázek na obálce. Ano přiznávám, že jsem relativně od začátku knihy při zmínce o chranách, bojových, ochranných atd. Měla určitou představu, která se pak i potvrdila.

A i když až konec je vlastně tím hlavním, o čem celá série je. Nebudete se nudit ani na předchozích 350 stránkách. Kromě mistrného vyprávění příběhu, je tu i sem tam nějaká ta akce. A hlavně získáte spoustu informací o světě příběhu. Ten mi tak trochu částečně připomíná náš svět. V tom jak to chodí ve vesnicích, svobodných městech nebo třeba Krasii- ta je opravdu hodně inspirována muslimskou kulturou, nebo aspoň mně to tak přijde.

Z knihy celkového děje na mě sálá úžasná propracovanost a promyšlenost díla, klobouk dolů před autorem.

Ačkoli jde o první, převážně seznamovací díl série, nemůžu se dočkat až si přečtu pokračování.

Teď se držte, hodnocení bude vysoké: 98 %

zdroj obrázku a anotace: http://www.tridistri.cz

2 komentáře:

  1. Tohle je úžasná kniha! Určitě jedna z nejkvalitnějších, které jsem za poslední dobu četla, i když to bude už tak rok, možná dva zpátky. Stejně jsem pořád z téhle knihy úplně mimo, neuvěřitelně se mi líbí a každému ji doporučuji.
    Strašně se mi líbí ta celková promyšlenost, jednotliví hrdinové a styl vyprávění. Prostě jedna z nejlepších knih, která si to vysoké hodnocení zaslouží.
    A další díl je ještě lepší! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já mám po přečtení téhle knížky prostě sto chutí přehodnotit všechna svá dosavadní hodnocení.
      Musím souhlasit, dokonalá promyšlenost, dobře propracovaní hrdinové a bravurní styl vyprávění.
      V létě si prostě pořídím druhý díl, přečtu a basta. :D

      Vymazat

Díky za tvůj komentář.