úterý 3. ledna 2012

Krásné zlo- Rebecca James


autor: Rebecca James
název v originále: Beautiful Malice
název v češtině: Krásné zlo
série (orig/cz): -
díl v sérii: -
nakladatelství: Knižní klub
vydáno: 2010
počet stran: 296


Děj:
Velmi očekávaný debut australské autorky, prodáno ještě před vydáním do řady zemí. Kniha vypráví příběh očima mladé Katherine, která se po traumatu, kdy před jejíma očima opilí mladíci znásilní a zabijí její sestru, přestěhuje a začne chodit na novou školu. Skamarádí se se školní hvězdou Alice, která se k ní ale chová stále podivněji, až se z ní vyvine psychopat. Důvod, proč dívku pronásleduje, je kupodivu Katherinina zavražděná sestra….

Hodnocení
Přeskakování z jedné časové roviny do druhé mi dalo celkem zabrat. Docela dlouho mi trvalo než jsem se definitivně zorientovala. Trošku jsem tušila, kde kdy co zhruba, ale jistotu jsem nabrala asi ve třetině knihy.
Absolutně úžasnou byla postava a charakter Alice- nemyslím tím, že by se mi líbila její povaha, ale to její vylíčení. Taková na začátku nevinnost a rozjařenost sama- všechny si získá a nakonec se z ní vyklube taková mrcha.
Musím taky přiznat, že ačkoli některé části jsou tak smutné, že se mi dojetím kutálela slza po tváři, jsou tu i části takové, ve kterých jsem smích brečela. Občas za to mohl i překlad- tak trošku výrazy jako z počátku 19. století použité ve větě psané dnešní hovorovou češtinou.
A konec tak trošku ze zvraty, i když jsem si říkala, do konce ještě dost stránek, tam by se to mohlo zvrhnout takto či takto- no a nemýlila jsem se. 

Na knihu jsem narazila kdesi náhodou a jsem ráda, že jsem si ji přečetla. 
Hodnotím ji  90 % a vřele doporučuji všem, kteří mají rádi takové trošku netradiční romantické příběhy.


zdroj obrázku a anotace: bux.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat

Díky za tvůj komentář.